2011-04-23

WARTO WIEDZIEĆ

Marka Pampers ufunduje ponad 4 miliony szczepionek

Dobiegła końca trzecia edycja wspólnej akcji Pampers i UNICEF „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka”, której celem jest ochrona życia dzieci w najbardziej zagrożonych tężcem regionach świata. W ciągu 3 miesięcy jej trwania, od stycznia do marca 2011, dzięki hojności i zaangażowaniu polskich rodziców, marka Pampers zebrała fundusze na zakup ponad 4 milionów szczepionek, które pomogą uratować życie dzieci i ich mam. Polską edycję akcji już po raz drugi wsparła aktorka i mama 5 dzieci, Małgorzata Ostrowska-Królikowska.



 
Tężec jest chorobą, o której Europa już niemal zapomniała. Jednak w rozwijających się regionach świata wciąż stanowi ona śmiertelne zagrożenie. Szacuje się, że co roku, z powodu zakażenia bakterią tężca umiera ok. 59 000 dzieci i matek, choć aby temu zapobiec wystarczy szczepienie.

W ramach trwającej od 2006 roku globalnej współpracy Pampers i UNICEF, do tej pory udało się uchronić przed tężcem już 100 milionów kobiet i ich dzieci. Do właśnie zakończonej w Polsce trzeciej edycji akcji mógł przyłączyć się każdy – kupując dowolny produkt Pampers oznaczonych logo UNICEF. Mechanizm jest bardzo prosty: za każdą taką paczkę pieluszek lub chusteczek marka Pampers przekazuje organizacji UNICEF równowartość jednej szczepionki przeciwtężcowej. W tym roku akcję mogli wspierać także polscy internauci – fani profilu Pampers Polska – którzy klikając „Lubię to” przyczyniali się do ufundowania kolejnej szczepionki.

Komentarze (0)

Copyright by Daniel Feist & Bartek Kozar