2022-03-24

SPORT

Kondycja po zimie? Z nami dasz radę!!

Za oknami można zauważyć pierwsze promienie słońca i powiewy ciepła. Wiosna to doskonały czas, aby odbudować kondycję po zimie oraz wzmocnić mięśnie ciała. Piękna pogoda motywuje do wyjścia z domu oraz zadbania o zdrowie. Zobacz jak skutecznie odbudować kondycję po zimie i zadbać o piękną sylwetkę ciała.

 

 

 

Sposoby na odbudowanie kondycji po zimie

Ruch to zdrowie. Aktywne spędzanie czasu, zwłaszcza na świeżym powietrzu ma pozytywny wpływ nie tylko na ciało, ale i umysł. Odbudowa kondycji po zimie to doskonały sposób na nabranie nowej energii do działania i zmianę nawyków. Proces ten powinien jednak odbywać się stopniowo. Oto kilka sposobów na wzmocnienie kondycji wiosną:

Spacery 

Aktywność fizyczną warto rozpocząć od długich i energicznych spacerów. Taki sposób spędzania czasu wolnego gwarantuje poprawę kondycji, a także zapewnia dobre samopoczucie i pomaga się zrelaksować. Jest to dobry początek na drodze do wzmocnienia kondycji. Ponadto spacerowanie pomoże dotlenić organizm, dodaje energii, obniża poziom cholesterolu, a także pomaga uregulować ciśnienie krwi. O tym jak dużą role odgrywa tlen na nasze samopoczucie dowiesz się tutaj

 

 

Bieganie

Jeżeli zależy nam na większej intensywności, warto zdecydować się na bieganie. Doskonale wzmacnia wytrzymałość i wydolność organizmu, pomaga zrzucić zbędne kilogramy i zapobiega powstawaniu wielu chorób. Bieganie wzmacnia mięśnie i stawy, a także cały szkielet człowieka. Pomaga również obniżyć poziom stresu, i stymuluje produkcję dopaminy i serotoniny co przekłada się na poprawę samopoczucia. Wydarzenia związane z bieganiem znajdziesz na https://biegi.eu

Jazda na rowerze

Inną doskonałą formą aktywnego wypoczynku, która wzmacnia ciało, jest jazda na rowerze. Skutecznie modeluje sylwetkę poprzez aktywację i kształtowanie mięśni nóg, pośladków, pleców oraz brzucha. Coraz popularniejszym rozwiązaniem staje się rower elektryczny, Umożliwia on na przejechanie dłuższych tras oraz zachęca do zrezygnowania z samochodu lub komunikacji miejskiej wiosną. Ten wygodny i uniwersalny środek transportu umożliwia szybkie przemieszczanie się po mieście i ominięcie korków w godzinach szczytu, a przy okazji pomaga wzmocnić kondycję zarówno fizyczną, jak i psychiczną. 

Ćwiczenia 

Kondycję pomogą zbudować odpowiednio dobrane ćwiczenia. Trening powinien skupiać się na czynnościach poprawiających szybkość i zwinność. Doskonale sprawdzą się do tego ćwiczenia kardio o wysokiej intensywności. Można je wykonywać zarówno w domu, jak i na siłowni. Korzystając z pięknej wiosennej pogody, warto zabrać matę do ćwiczeń lub koc do parku i tam przeprowadzić trening wytrzymałościowy. 

 

 

Jak skutecznie zadbać o kondycję?

W budowie dobrej kondycji organizmu konieczna jest regularność. Dużo lepsze efekty przyniesie nawet krótki, lecz codzienny wysiłek fizyczny niż długi i intensywny trening wykonany raz na jakiś czas. Najlepsze efekty przyniesie również łączenie różnych form aktywności fizycznej. Do spacerów można stopniowo dodać bieganie. Po wycieczce rowerowej warto wykonać kilka ćwiczeń kardio. Istotne są również małe zmiany, które można wprowadzić w codzienne życie. Zamiast samochodu warto zdecydować się na rower. Wieczorami, w celu odstresowania i dotlenienia warto wybrać się na krótki spacer. Inną bardzo istotną kwestą jest różnorodna dieta, która powinna być obfita w białka, witaminy i minerały, a także zdrowe tłuszcze i węglowodany. 

 

 

Komentarze (0)

Copyright by Daniel Feist & Bartek Kozar