2021-10-08

WSPIERAMY AKCJE

Jak uczyć dzieci ekologii?

Każdego roku rośnie w nas świadomość proekologiczna, dzięki czemu podejmujemy coraz mniej działań szkodliwych wobec Ziemi. Chętniej segregujemy śmieci czy korzystamy z rozwiązań zero waste ograniczając zaśmiecanie środowiska. Ale jak sprawić, by dzieci powtarzały nasze wzorce i wykształciły w sobie prawidłowe postawy ekologiczne? Odpowiedź znajduje się w poniższym artykule!

 

 


Daj dobry przykład!
 
Pamiętaj, “czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci”, dlatego warto wychowywać dzieci w duchu eko i poszanowania planety. Jak wiadomo, najmłodsi najchętniej uczą naśladując innych, dlatego daj swojemu dziecku odpowiedni przykład. Przykładowo, wychodząc na zakupy, zawsze zabieraj ze sobą torbę wielokrotnego użytku, wyłączaj światło, zakręcaj wodę, czy wyjmuj z kontaktu nieużywaną ładowarkę każdorazowo tłumacząc, że w ten sposób dbasz o Planetę. Korzystaj również z filtrów do kranu np. Brita, dzięki którym zmniejszysz liczbę zużywanych jednorazowych plastikowych butelek. Staraj się być konsekwentny w tym co robisz, jeśli zasadzisz w ogrodzie sadzonkę, dołóż wszelkich starań, aby wyrosła na zdrowe drzewo! W ten sposób dziecko na pewno zauważy Twoje zachowania i weźmie z Ciebie przykład.
 
Zwróć uwagę na odżywianie!
 
Troska o środowisko to także świadome i ekologiczne wybory, zarówno w domu jak i w sklepie. Dlatego staraj się dbać o to, aby Twoje dziecko jadło posiłki na bazie naturalnych i nieprzetworzonych produktów. Będąc w sklepie, pokaż dziecku, jak czytać etykietę i wytłumacz dlaczego jest to tak ważne. Wyjaśnij maluchowi, jak rozsądnie gospodarować jedzeniem, by marnować mniej. Razem zaplanujcie posiłki na cały tydzień i zróbcie zakupy na podstawie napisanej wcześniej listy. Pokaż maluchowi, że jedzenie, które nie wygląda tak idealnie jak w gazecie, nie oznacza, że nadaje się do kosza. Ściemniałe banany czy miękkie jabłka idealnie można wykorzystać do porannej owsianki, suche pieczywo  jako  panierkę. Wykorzystuj, nie marnuj!
 
Zabawa przez naukę!
 
Niektóre idee łatwiej jest przekazać przy pomocy odpowiednich książek dla dzieci. Wybierzcie się razem do księgarni i kupcie książki na temat zaśmiecania środowiska czy rzadkich gatunków zwierząt. Autorzy książek o przyrodzie przedstawiają skomplikowane procesy w prosty, plastyczny i atrakcyjny dla dziecka sposób. Jeśli nie masz pod ręką książki, możesz skorzystać z wiedzy dostępnej w Internecie i odpowiednich platform takich jak ta rozwijana wspólnie z Britą #FiltrujemyDlaBałtyku. Jej częścią jest program edukacyjny skierowany dla dzieci w wieku szkolnym, którego celem jest edukacja na temat morza Bałtyckiego.  Bohaterką programu jest sympatyczna foczka, adoptowana przez firmę Brita we współpracy ze Stacją Morską Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego, która jest przewodnikiem po świecie ekologii. - Chcemy  pokazać dzieciom, jak ogromny wpływ na świat mają ich codzienne wybory i zachowania. A jeśli nauczą się dbać o Bałtyk, będą wiedziały, jak w przyszłości dbać o resztę świata. Jeżeli nauczą się dbać o Bałtyk, one i ich dzieci będą mogły cieszyć się jego pięknem przez wiele kolejnych lat. - mówi Maja Kulikowska z Brita Polska. 
 
W ramach programu #FiltrujemyDlaBałtyku powstały interaktywne scenariusze lekcji dla nauczycieli z podziałem na różne grupy wiekowe, a także materiały wspierające dla rodziców do wspólnych zabaw w domu oraz pakiet materiałów multimedialnych: animacja z Britką w roli głównej, spoty video z prawdziwymi fokami z Stacji Morskiej w Helu „Dzień z życia Britki”, a także specjalne lekcje video o fokach i mikroplastiku. Wszystkie materiały dostępne są na www.filtrujemydlabaltyku.pl 
 
Program #FiltrujemyDlaBałtyku zostanie wsparty komunikacyjnie kampanią telewizyjną, displayową na wybranych edukacyjnych platformach i portalach branżowych kampanią w social mediach. Do szkół, dyrektorów i nauczycieli w całej Polsce skierowane zostanie zaproszenie do akcji w formie mailingu. Dodatkowo akcję wspiera grupa wybranych influencerów związanych z tematyką ekologii i świadomego stylu życia. Za koncepcję projektu, rozwój aktualnej platformy komunikacji marki Brita oraz koordynację współpracy ze Stacją Morską odpowiada agencja Freundschaft (dawniej: Scholz&Friends Warszawa | Grupa S/F).
 
 
 
 
 

Komentarze (0)

Copyright by Daniel Feist & Bartek Kozar