2018-12-13

WARTO WIEDZIEĆ

E-biznes – na co postawić?

Z każdej strony słyszymy, że jedną z najbardziej opłacalnych i nowoczesnych działalności, odpowiadających na potrzeby konsumentów jest e-biznes. Jest to doskonałe rozwiązanie dla każdego, kto chce zarabiać zdając się tylko na siebie, a jednocześnie nie ma wystarczających funduszy, by prowadzić rozbudowaną firmę stacjonarnie. Ponadto własna działalność to świetny sposób na ambitną pracę dla osób, które przez brak doświadczenia nie mają możliwości zasiadania na w miarę wysokim stanowisku. Od czego więc zacząć, jeżeli naszym celem jest prowadzenie dobrze prosperującego biznesu internetowego? Wystarczy zastosować się do kilku rad, które ułatwią przebrnięcie przez trudne początki.

 

 

W pierwszej kolejności trzeba zastanowić się nad branżą. Nie może to być nic oklepanego, ale trzeba pamiętać, że zbyt niszowe dziedziny również nie pozwolą na pozyskanie dużej liczby klientów. Trzeba to wyważyć, dlatego warto zacząć od zrobienia researchu i zorientować się, czego najczęściej szukają internauci. Oczywistym jest, że branża przynajmniej w pewnym stopniu musi być zgodna z naszymi zainteresowaniami i umiejętnościami, szczególnie jeśli chcemy trudnić się usługami innymi niż handel. Do wyboru mamy wiele możliwości, a wśród nich najpopularniejsze jest wykonywanie grafik czy pisanie tekstów na zlecenie. Poza tym warto spróbować także sprzedaży ręcznie wykonanych przedmiotów, takich jak ubrania, koce, obrazy, biżuteria czy zabawki. Takie rzeczy sukcesywnie zyskują na popularności ze względu na swoją unikatowość. W jaki jeszcze sposób można zarabiać przez Internet? Chociażby poprzez nagrywanie wideoblogów czy prowadzenie portali i tradycyjnych blogów. Dużym zainteresowaniem cieszy się obecnie freelancing, czyli praca polegająca na zdalnym wykonywaniu zleconych prac, czyli chociażby wspomnianych grafik.

Na początek po założeniu własnej działalności internetowej warto skorzystać z pomocy specjalistów. Pomogą nam oni wypozycjonować stronę, wykonają także jej audyt tak by dostosować ją do wymagań wyszukiwarki zarówno pod względem wyglądu, jak i treści (więcej o audytach seo tutaj). Jest to podstawa, jeśli zależy nam na zasięgu, gdyż w ten sposób można przyciągnąć odbiorców poprzez wyszukiwane przez nich słowa – klucze.

Kolejną kwestią jest odpowiednia promocja. Marketing internetowy daje mnóstwo możliwości. Pozwala przede wszystkim wybierać docelową grupę odbiorców, na przykład na podstawie ich wieku, miejsca zamieszkania, płci czy po prostu wyszukiwań. Można to zrobić za pośrednictwem Facebooka, przy czym jest to stosunkowo tania, ale skuteczna forma reklamy. Jeżeli prowadzimy własny e-biznes to warto się zastanowić nad artykułami w formie poradników, które byłyby częścią naszej witryny internetowej. Takie teksty powinny być związane z branżą, w jakiej się poruszamy. Dzięki temu klient uzna naszą firmę za bardziej wiarygodną i potraktuje nas jak specjalistów w danej dziedzinie, dlatego chętniej skorzysta z oferty. Świadomie wybrana dziedzina działalności oraz odpowiednio prowadzona strategia marketingowa z pewnością zagwarantują nam sukces.

 

 

Komentarze (0)

Copyright by Daniel Feist & Bartek Kozar