2008-09-28

Perfumy

Nowy zapach Paco Rabanne

– ZŁOTO – LEGENDA –
Około 40 lat temu, Paco Rabanne, miłośnik metalu zaprojektował sukienkę wykonaną z 9 kilogramów wysokiej jakości złota, której kołnierzyk był inkrustowany 300 karatowymi diamentami. Ta sukienka – czyste szaleństwo – noszona przez piosenkarkę Francoise Hardy, zaznaczyła początek pasjonującej przygody pomiędzy złotem, a światem mody.

„Złoto jest symbolem władzy, monarchii i stuprocentowej męskości”, twierdzi projektant, który teraz bardziej niż kiedykolwiek, dzięki nowemu męskiemu zapachowi 1 MILLION powraca do starożytnego świata.

Trzy lata po stworzeniu domu mody Rabanne, kreator wprowadził na rynek dwa zapachy dla kobiet, które zupełnie zrewolucjonizowały stereotypowe myślenie o perfumach – Calandre i Metal. Nazwa perfum Calandre przez wielu była mylnie kojarzona z nazwą zderzaka samochodowego. W rzeczywistości jednak słowo wywodziło się od „Calandros”- co oznacza człowieka, który chciał być równy z bogiem. W 1973r. z myślą o mężczyznach Paco Rabanne opracował nową formułę zapachu, bazującą na nutach paproci. Ten oryginalny i zmysłowy zapach, nazwany PACO RABANNE pour Homme okazał się absolutnym hitem.

Sukces zaowocował powstanie kolejnych perfum – ULTRAVIOLET, XS i Black XS, z których każde nosiły „znamię” talentu Paco Rabanne - zapachy za każdym razem zaskakujące swą oryginalnością, zawsze z najwyższej półki. Dla projektanta 1 MILLION jest niczym więcej jak punktem zwrotnym - numerem 1 na nowej drodze myślenia.

„40 lat temu, wierzyłem, że przeniesienie zapachu do świata krawiectwa jest logiczną kontynuacją i uzupełnieniem moich dotychczasowej działalności jako projektanta.”

– POWRÓT UWODZENIA –
W spocie reklamowym 1 Million – jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki wszyscy odnajdują odpowiednie role. Raz jeszcze trafiamy do czasów, kiedy prawdziwa męskość powraca. Z nieskrywaną przyjemnością bierzemy udział, w wielkim powrocie uwodzenia.
Uwodzenia, które idzie ręka w rękę z gierkami, historyjkami, fantazjami i pragnieniem... tworząc ogromne pole dla wyobraźni. Mężczyzna powraca do swych najskrytszych fantazji takich jak: testowanie luksusowych samochodów, polowanie na piękne kobiety, wszystkiego co się mieni i przyprawia o zawrót głowy, życia pełnego zabawy, przyjemności ... na pokaz.
Spot został zrealizowany z niezaprzeczalnym poczuciem humoru – główny bohater radośnie używa i nadużywa swojego uroku, aby zdobyć wszystko czego zapragnie – tylko na kliknięcie palców, bez potrzeby proszenia.

Bawmy się więc… nadchodzi nowy model mężczyzny, który ma milion rzeczy do zdobycia.
„Mężczyzna zmienił się. Po okresie zwątpienia, konieczne jest ponowne podkreślenie jego męskości.
Paco Rabanne

– NARODZINY OPAKOWANIA –
Często mówi się, że siła pomysłu leży w jego prostocie. Butelka zapachu 1 MILLION doskonale odzwierciedla tę myśl.
„Nie mogło być nic prostszego i bardziej elokwentnego co w tak oczywisty sposób odzwierciedlałoby nazwę i historię zapachu” – twierdzi Paco Rabanne, kiedy zobaczył projekt.

Flakon, który opowiada historię zapachu, jego nazwy, jest dla Paco Rabanne, jednym z kluczy do sukcesu.

Niezwykle proste i piękne opakowanie zapachu 1 Million jest dziełem Noe Duchaufour–Lawrence, którego projekt wywołał poruszenie w środowisku kreatorów. Wykształcony rzeźbiarz Noe Duchaufour–Lawrence sięgnął do świata architektury i metalu, aby zreinterpretować motyw sztabki złota w swój własny sposób.

„Ten unikalny projekt odnosi się również swą formą do kwadratów
i prostokątów domina, których użyłem do wykonania mojej słynnej złotej sukni.”

Piękną, nieskazitelną forma opakowania, jest hiper-nowoczesną reinterpretacją klasycznej formy sztabki złota. Projektując logo nazwy, które jest wygrawerowane na froncie butelki, Noe Duchaufour–Lawrence zaczerpnął inspirację z dawnej, zachodniej kaligrafii. Dzięki temu projekt doskonale ujawnia zapach zaklęty w perfumeryjnym kodzie.

Wszystko to sprawia, że flakon zapachu 1 Million stanowi prawdziwy obiekt pożądania i stawia nas przed okrutnym dylematem – czego pożądamy bardziej – opakowania czy zapachu. Odpowiedź zdaje się być jasna: jednego i drugiego.

– WYZYWAJĄCY ZAPACH –
Wyobrażanie sobie zapachu, jest jak pełna niespodzianek przygoda. To jak wejście na drogę, nie mając świadomości dokąd nas ona zaprowadzi. Historia każdego zapachu Rabanne ma w sobie nieco radości i tajemniczości. 1 Million jest bardzo specyficznym zapachem - ma w sobie nieodgadnioną do dziś tajemnicę.

„To jest dziwny zapach, pełen dobrych wibracji”- stwierdza Paco Rabanne. 1 Million jest jak utwór muzyczny skomponowany wspólnie przez Christopher Raynaud, Olivier Pescheux i Michael Girard.

„Lubię moje zapachy, ponieważ są świeże na początku, później się strukturyzują, uwalniając moc wibracji i kontrastów”- twierdzi Paco Rabanne.

1 Million zaczyna się radośnie serią świecący i błyszczących nut. Świeżość grejpfruta, mięty i czerwonej mandarynki zamkniętych w nucie głowy uwodzi swoim urokiem. Później w nucie serca zapach staje się bardziej intensywny, dzięki absolutowi róży, cynamonu i kompozycji pikantnych nut tworząc kombinację uderzających kontrastów, wyrafinowanej zmysłowości i asertywnej męskości. Następnie odkrywamy kombinację najwyższej aksamitnej harmonii akordów skórzanych, białego drewna, ambry i esencji indonezyjskiej paczuli. W rezultacie końcowym wyczuwamy nie jeden zapach, ale kaskadę, tworzącą oryginalną i wyrazistą woń.


– ASORTYMENT PRODUKTÓW 1 MILLION –
Produkt jest dostępny w pojemnościach:
• Woda toaletowa 50 ml – cena: 199 zł
• Woda toaletowa 100 ml – cena: 265 zł
Ponadto w skład nowej linii zapachowej dla mężczyzn wchodzą:
• Emulsja po goleniu – cena: 182
• Dezodorant w sprayu – cena: 86 zł
• Dezodorant w sztyfcie – cena: 83 zł



Komentarze (0)

Copyright by Daniel Feist & Bartek Kozar