2020-08-10

Desery

Marki lodów spotykane w Polsce

Temperatury nieustannie rosną, a wraz z nimi rośnie również apetyt na pyszne, zimne desery. Na polskim rynku znaleźć możemy zarówno rodzimych, jak i zagranicznych producentów oferujących coraz to nowsze doznania smakowe. Jakie marki lodów dostępne są w naszym kraju oraz co wpływa na ich rozwój?

 

 

 

 

Zagraniczne czy rodzime marki lodów?

Choć wydawać by się mogło, że zagraniczna konkurencja stanowić będzie spore zagrożenie dla polskich producentów lodów, w rzeczywistości to właśnie nasze rodzime marki wiodą prym na terenie Polski. Można śmiało powiedzieć, iż „biją one na łeb” zagraniczne produkty. Do tego stale rozwijają się, wprowadzając coraz to nowsze typy lodów oraz ich smaki. 

W tym momencie największym konkurentem dla marek lodów pochodzących z Polski jest firma Unilever, znana przede wszystkim z lodów marki Algida. Ten brytyjsko-holenderski producent zdominował rynek mrożonych deserów niemalże na całym świecie. Sukces Algidy wynika przede wszystkim z ogromnych i kosztownych strategii marketingowych. Polscy producenci jednak bez problemu dają sobie radę z tą konkurencją, co widoczne jest po popularności rodzimych wyrobów, po jakie wciąż sięgamy z niemałym zainteresowaniem. 

Popularne nie tylko w Polsce!

Polskie marki lodów znane są nie tylko w Polsce, lecz również poza jej granicami. Nasze rodzime przedsiębiorstwa świetnie radzą sobie na terenach krajów Unii Europejskiej, a także w wielu egzotycznych lokalizacjach, jak chociażby Izrael, Gambia czy Libia. W państwach, gdzie w ciągu całego roku wysokie temperatury dają się we znaki, polskie produkty z czasem zdołały wyrobić sobie renomę i obecnie cieszą niemałym zainteresowaniem ze strony lokalnych społeczeństw. 

Wraz ze wzrostem popularności polskich marek lodów, nasze rodzime firmy poszerzają swoje sieci dystrybucji oraz zwiększają liczbę hurtowni w obrębie całej Unii Europejskiej. Dzięki oryginalnemu smakowi polskich mrożonych deserów oraz ogromnej zaradności naszych przedsiębiorców na zagranicznym rynku, Polacy zdołali osiągnąć miejsce w samej czołówce państw europejskiej wspólnoty, jeśli chodzi o ilość sprzedanych lodowych deserów, przy równoczesnym notowaniu zauważalnych spadków odnoszonych przez największych biznesowych rywali w tej branży. 

Sezonowy rozwój marek

Ilość firm produkujących lody rośnie się wraz ze wzrostem temperatur - sezonowość posiada tutaj ogromne znaczenie. Powodzenie na rynku zależne jest przede wszystkim od wysokości temperatur oraz od długości występujących upałów. Z tego względu, że z każdym rokiem ilość gorących dni nieustannie rośnie, producenci lodów mają ręce pełne roboty. Lato dla lodowych marek jest okazją do rozwoju oraz wprowadzenia na rynek zupełnie nowych lub też ulepszonych produktów. 

 

 

Komentarze (0)

Copyright by Daniel Feist & Bartek Kozar