2019-12-05

Diety

3 zmiany, które pomogą ci schudnąć i nie przytyć

Nadprogramowe kilogramy są źródłem wielu problemów. Negatywny wpływ na atrakcyjność fizyczną i wynikający z tego spadek samooceny, a także trudności z poruszaniem, doborem ubrań i korzystaniem z niektórych sprzętów to tylko niektóre z nich. Nic więc dziwnego, że zdecydowana większość osób zmagających się z nadwagą lub otyłością prędzej czy później podejmuje decyzję o pozbyciu się zbędnego balastu. Odchudzanie nie musi na szczęście oznaczać pasma wyrzeczeń i rewolucyjnych zmian – wystarczy tylko wprowadzić do swojego życia kilka nawyków i zasad. Oto 3 najważniejsze.

 

 

 


 
1. Zdrowa dieta – czego unikać, co jeść?
2. Żyj i jedz uważnie oraz unikaj stresu
3. Dużo się ruszaj. Jak trenować, by schudnąć?
 
Zdrowa dieta – czego unikać, co jeść?
Oczywiście najważniejsza zmiana powinna dotyczyć naszego jadłospisu. Dieta osoby odchudzającej się nie powinna jednak być zbyt niskokaloryczna, bo grozi to szybkim przybraniem na wadze po porzuceniu diety (a to w tym przypadku jest niestety nieuniknione). Większą wagę należy przyłożyć do jakości jedzenia. Wybierając produkty nieprzetworzone, owoce, warzywa, pełnoziarniste zboża, chudy nabiał i zdrowe tłuszcze, zapewnimy sobie długie uczucie sytości i tym samym unikniemy podjadania. Z naszego menu powinny zaś zniknąć wszystkie produkty zawierające proste węglowodany, tłuszcze trans oraz konserwanty i ulepszacze, które nie tylko stymulują apetyt, ale też przyczyniają się do rozwoju wielu groźnych chorób.
 
Żyj i jedz uważnie oraz unikaj stresu
Eksperci są zgodni co do tego, że wiele przypadków otyłości to efekt złego radzenia sobie ze stresem oraz nieuważnego trybu życia. Ten drugi prowadzi do rozregulowania posiłków. Dlatego, by uniknąć problemów z nadwagą, należy unikać stresu, a jeśli ten już się pojawi, radzić sobie z nim inaczej niż poprzez zajadanie – na przykład medytując, ćwicząc jogę lub idąc na spacer. Poświęćmy też wystarczająco dużo czasu na planowanie posiłków. Najlepiej zrobimy rozpisując jadłospis na cały tydzień (z uwzględnieniem zawartości białka, węglowodanów, tłuszczów, minerałów i witamin) oraz sztywno się go trzymać, unikając przede wszystkim podjadania między posiłkami.
 
Dużo się ruszaj. Jak trenować, by schudnąć?
Poza jedzeniem, dla utrzymania pięknej sylwetki i dobrego stanu zdrowia ważna jest też aktywność ruchowa dopasowana do naszego trybu życia oraz kondycji. Co ważne, ta nie powinna być zbyt intensywna – w przypadku nadprogramowych kilogramów może to prowadzić do poważnych kontuzji. Lepszym pomysłem będą umiarkowane treningi – na przykład na rowerze lub basenie oraz w klubie fitness pod okiem instruktorów. Świetnie działają również spacery, które nie tylko spalą kalorie, ale też pomogą się uspokoić. Więcej porad znajdziesz na stronie dermolab.pl

Komentarze (0)

Copyright by Daniel Feist & Bartek Kozar