Konkursy/

2019-04-15

Napoje

2 litry wody dziennie – czy naprawdę musimy jej aż tyle pić?

O przyjmowaniu odpowiedniej ilości płynów nieustannie przypominają nam dietetycy, wskazując pozytywne efekty zdrowych przyzwyczajeń, związanych z utrzymaniem prawidłowego nawodnienia organizmu. Jak wyrobić w sobie nawyk regularnego sięgania po napoje? Czy koniecznie musi to być woda, kiedy na rynku dostępne są zdrowe alternatywy, takie jak napoje izotoniczne czy aromatyczne naturalne herbaty?

 

 
Odpowiednie nawodnienie jest jednym z kluczowych czynników, które sprawiają, że na co dzień nasz organizm funkcjonuje prawidłowo. Jednak jak wskazują badania, przeprowadzone przez Harvard Health Letter, dbając o przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów, wcale nie musimy ograniczać się wyłącznie do wody. Pragnienie możemy również bez obaw o nasze zdrowie zaspokajać, sięgając częściowo po inne napoje takich jak naturalne soki czy herbaty. Utrzymanie zdrowych nawyków w sytuacji, gdy przepisem na zachowanie dobrego stanu zdrowia jest przyjmowanie zróżnicowanych płynów, również w postaci, naturalnych napojów na bazie herbaty czy nawet zup, od razu staje się prostsze.
 
Dlaczego tak ważne jest pamiętanie o regularnym piciu odpowiedniej ilości płynów w ciągu dnia, tłumaczy Bartłomiej Pomorski z Akademii Dietetyki Sportowej – Właściwe nawodnienie ma widoczny wpływ na nasze codzienne funkcjonowanie. Poprawia się trawienie, ciśnienie krwi, łatwiej się skupić. Skutki braku przyjmowania odpowiedniej ilości płynów odczujemy stosunkowo szybko. Pijąc zbyt mało płynów możemy odczuwać zmęczenie, bóle głowe, utratę koncentracji, a tym samym pogorszenie zdolności wysiłkowych oraz osłabienie sprawpności umysłowej. Pamiętajmy jednak, że wytyczne dotyczące przyjmowania płynów nie ograniczają się do wody, ponieważ znaczną część pozyskujemy z pożywienia i z wypijanych w ciągu dnia napojów. W efekcie wprowadzenie w życie zdrowego nawyku, którego część z nas może się początkowo obawiać, w praktyce okazuje się dość proste. Przyglądając się napojom, po które sięgamy w ciągu dnia, warto zwrócić uwagę na ich składy i przyjmowaną razem z nimi liczbę kalorii.
 
Wprowadź do swojego życia zdrowe i przyjemne rytuały
Wiele osób chcąc zmienić swój tryb życia na zdrowszy, w pierwszej kolejności skupia się na przyjmowanych posiłkach nierzadko zapominając o właściwym nawodnieniu lub podchodząc do zalecenia picia odpowiedniej ilości płynów w sposób skrajny, całkowicie rezygnując ze wszystkich napojów poza wodą. Tak radykalne podejście w dłuższej perspektywie może okazać się trudne w realizacji. Monotonia, związana z rezygnacją z ulubionej herbaty czy też soków, może szybko zniechęcić nas do trzymania się wytyczonych planów.
 
Twoi sprzymierzeńcy w drodze po zdrowie
Co w takim razie pić? Aromatyzowana kawa z bitą śmietaną, mimo płynnej postaci, słusznie podświadomie może wydawać nam się nienajlepszym wyborem ze względu na zawartość białego cukru i wysokie przetworzenie zawartych w niej składników. W naszym jadłospisie powinny się natomiast znaleźć wyciskane soki, zwłaszcza te warzywne, oraz herbata. Kiedy temperatura za oknem zaczyna rosnąć, chętnie pijemy zimne napoje, takie jak lemoniada czy mrożona herbata, które samodzielnie przygotowane świetnie gaszą pragnienie. Możemy również sięgnąć po napoje dostępne na rynku, takie jak nowe produkty Natural Tea od OSHEE, które opierają się wyłącznie na 3 składnikach – naparze herbacianym, wodzie i soku cytrynowym. Herbaty dostępne są w dwóch wariantach smakowych: zielona herbata z cytryną i czarna herbata z jaśminem i dodatkiem cytryny. 
 

Komentarze (1)

Izka (2019-04-21 22:16:00)
woda
Piję w ciągu dnia zieloną herbatę, niegazowaną cisowiankę i smoothies. Nie liczę ile to litrów, bo sięgam po nie gdy odczuwam pragnienie. Jeśli jestem na siłce, więcej, innego dnia mniej.
Copyright by Daniel Feist & Bartek Kozar