Konkursy/

2018-11-25

Czy wiesz, że...

5 nawyków kształtujących atrakcyjną sylwetkę

Osiągnięcie atrakcyjnej sylwetki nie musi wiązać się jedynie z serią wyrzeczeń i odmawianiem sobie przyjemności. Prędzej czy później restrykcyjne diety i ciężkie ćwiczenia zniechęcą każdego. Racjonalne podejście do tematu odchudzania i wyrobienie pewnych nawyków pozwalających udoskonalić figurę to coś, o czym nie można zapominać, jeśli liczy się na długotrwałe efekty swoich działań.

 

 

 

Bycie szczupłym bez efektu jo-jo 

Na pewno zdarzyło Ci się, że po kilku tygodniach przestrzegania diety i intensywnej pracy nad sylwetką wróciłaś do starych przyzwyczajeń, co stało się przyczyną szybkiego powrotu do poprzedniej wagi. Nie da się ukryć, że jest to bardzo demotywujące, ale zamiast załamywać się i poddawać, lepiej po prostu zastanowić się nad przyczyną takiego stanu. Wyczerpany organizm, któremu była dostarczana niewystarczająca ilość kalorii i zbyt mało substancji odżywczych, nie wytrzymuje i domaga się powrotu do normalności. Procesy metaboliczne spowalniają się, a wysiłek fizyczny to nadmierne obciążenie dla ciała - może on skończyć się nawet zasłabnięciem. Dlatego właśnie tak szybko po skończonej diecie wracają dodatkowe kilogramy. Organizm zaczyna gromadzić zapasy, a nieużywane mięśnie zamieniają się w tłuszcz. Jeśli chcesz cieszyć się świetną sylwetką, nie narzekać na brak siły i mieć dobre samopoczucie, pamiętaj przede wszystkim o systematyczności i swoim nastawieniu do kwestii dbania o figurę. Cudów nie ma, ale nawet niewielkie zmiany w codziennych przyzwyczajeniach pozwolą Ci wiele osiągnąć na dłużej! 

1. Jedność ciała i umysłu - myśl pozytywnie 

Bardzo ważne jest to, by wprowadzić harmonię do swojego życia. To podświadomość rządzi tym, jak się zachowujemy. Zajadasz smutki, problemy i stres? To najprostsza droga do nadwagi i otyłości. Uważasz, że ćwiczenia i różne rodzaje sportu to coś nie dla Ciebie, wolisz szukać przyjemności w jedzeniu? Boisz się, że będziesz wyglądać śmiesznie podczas wysiłku fizycznego, a jeśli już zmuszasz się do ćwiczeń lub biegania, to robisz to z niechęcią? Niepewność i brak odwagi na zmiany to duża przeszkoda w drodze do atrakcyjnej sylwetki - musisz o tym pamiętać. Nie możesz myśleć o sobie jako o kimś mało interesującym, nieatrakcyjnym i leniwym. Ciało jest odbiciem Twojego umysłu, zatem , jeśli chcesz dobrze wyglądać, powinnaś intensywnie popracować nad poczuciem swojej wartości. Niech Twoim nawykiem stanie się pozytywne myślenie na swój temat. 

2. Zwróć uwagę na to, jak jesz 

Może do tej pory nie zwracałaś na to uwagi, ale to, w jaki sposób i gdzie spożywasz posiłek ma duże znaczenie. Przede wszystkim musisz zapomnieć o jedzeniu na kanapie przed telewizorem oraz komputerem. Nie zajmuj się jedzeniem także podczas rozmowy telefonicznej z przyjaciółką. Jedz w jadalni, a posiłek nakładaj sobie na mały talerz. Podczas jedzenia nie zajmuj się innymi czynnościami, dzięki temu będziesz kontrolować to, ile zjadłaś, poza tym nie będziesz połykać niedostatecznie rozdrobnionego jedzenia, które dostarcza sporo problemów Twojemu żołądkowi. Pamiętaj, że jeśli będziesz jadła powoli, to szybko się najesz. Nie ładuj w siebie bezmyślnie dużych porcji jedzenia, gdy jesteś głodna. Nie ulega wątpliwości, że powinnaś zrezygnować z jedzenia na mieście, gdzie pełno jest barów szybkiej obsługi oferujących duże ilości mało wartościowego jedzenia za niewielkie pieniądze. Jeśli obawiasz się, że zjesz za dużo, to wypij przed posiłkiem szklankę wody. Co ciekawe, kolor pomieszczenia oraz talerzy, na których znajduje się posiłek, również mają znaczenie. Zauważ, że wiele lokali, w których można szybko coś zjeść, ma żółte lub czerwone ściany i wystrój. Te kolory zwiększają apetyt! 

(Zobacz recenzję Green Barley Plus)

3. Jedz posiłki o stałej porze 

To jedno z przyzwyczajeń pozwalających uniknąć problemów z zaburzonym metabolizmem. Najgorsze co może być, to głodzenie się przez cały dzień i zjadanie bardzo obfitego posiłku od razu po przyjściu z pracy. Jeść należy mało, lecz dość często - tylko w taki sposób nie rozciągniemy sobie żołądka i będziemy dostarczać organizmowi potrzebnej ilości kalorii i substancji odżywczych. Pamiętaj, że jeśli będzie ich brakowało, zaczniesz tyć. Zadbaj o to, by przed wyjściem do pracy zjeść śniadanie - najlepiej spożyć je do 30 minut po przebudzeniu. Lubisz słodkości? Nie musisz z nich całkiem rezygnować, bowiem warto spożywać śniadanie bogate w węglowodany, co oczywiście nie oznacza, że najlepszym pomysłem na ten posiłek jest batonik popity słodkim napojem gazowanym. Powinnaś jeść też drugie śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację. Ostatni posiłek organizuj sobie najpóźniej na godzinę 19. 


4. Więcej ruchu w ciągu dnia 

Wiadomo że, jeśli chce się dobrze wyglądać, trzeba ćwiczyć przynajmniej 3 razy w tygodniu przez około 40 - 60 minut, jednak ważne jest też to, ile ruszamy się poza treningami na siłowni czy sesjach organizowanych w domowym zaciszu. Co to oznacza? Na przykład - jeśli mieszkasz w bloku z windą, to zrezygnuj z niej (chyba, że masz mieszkanie na X piętrze). Jeździsz samochodem do pracy? Nie parkuj pod biurowcem lub innym obiektem, w którym pracujesz. Możesz zostawić swoje auto dwie ulice bliżej i zrobić sobie poranny spacer. Rozruszasz się przed wielogodzinną pracą i pobudzisz swój metabolizm. Jeśli nie masz samochodu, a do pracy dojeżdżasz tramwajem lub autobusem, to po prostu wysiądź dwa przystanki wcześniej niż zwykle. Dobrym pomysłem jest też robienie sobie krótkich przerw na ćwiczenia rozciągające. Długotrwałe siedzenie przed komputerem powoduje spięcie mięśni, które sprawia, że czujemy się zmęczeni. Po powrocie do domu marzymy tylko o tym, by się położyć i odpocząć, a myśl o popołudniowym treningu jest niezbyt przyjemna. Skłony czy przysiady wykonane w wolnej chwili w ciągu dnia naprawdę pomagają i dodają energii! 

(Sprawdź gdzie kupić Mass Extreme)

5. Zadbaj o prawidłową postawę 

Wiele osób ma problemy z postawą ciała, a przecież zgarbiona sylwetka wygląda nieatrakcyjnie. Długie siedzenie przy komputerze sprawia, że klatka piersiowa ''zamyka się'', szyja jest pochylona do przodu, a brzuch sprawia wrażenie większego, niż jest w rzeczywistości. Wyprostowana sylwetka nie tylko wygląda szczuplej, ale też dodaje nam wdzięku i sprawia, że ruchy są pełne gracji. W dodatku osoby, które się nie garbią, emanują pewnością siebie. Weźmy pod uwagę także to, że wady sylwetki wiążą się z uporczywymi bólami różnych części ciała. Zadbaj zatem o to, by regularnie wykonywać ćwiczenia, w których ważną rolę odgrywają mięśnie pleców, ramion, szyi, brzucha oraz bioder. Te mięśnie są ze sobą połączone i należy wzmacniać je wszystkie. 

Dzięki tym nawykom będziesz mogła dość szybko zaobserwować pozytywne zmiany w swojej sylwetce. Jak widać, wcale nie musisz stawiać swojego życia do góry nogami, by cieszyć się atrakcyjniejszą, szczuplejszą figurą!

WIęcej porad na naszym blogu o zdrowiu - https://byc-zdrowym.pl/blog-zdrowiu-nasze-porady/

 

 

Komentarze (0)

Copyright by Daniel Feist & Bartek Kozar