Wygraj
Wygraj
Wygraj
Wygraj

2018-05-14

Profilaktyka

Czy zagraża Ci niedobór omega 3?

W ostatnich latach coraz więcej słyszymy o kluczowej roli diety w zachowaniu zdrowia, uświadamiamy sobie, jak poważne konsekwencje zdrowotne pociągają za sobą niedobory pokarmowe. Zwracamy zatem uwagę na odpowiednią podaż witamin i minerałów, ale często zapominamy o kwasach omega 3. Wielu z nas popełnia zasadniczy błąd – traktujemy wszystkie tłuszcze tak samo, jako mało zdrowe składniki diety. A w rzeczywistości na miano niezdrowych zasługują jedynie tłuszcze trans – pozostałe tłuszcze są bardzo pożądanymi składnikami diety. Nie wierzysz? Tłuszcze wspomagają odporność, układ hormonalny, układ nerwowy czy krążenia. A za najzdrowsze tłuszcze uznawane są kwasy tłuszczowe omega 3.

 

 

 

Omega 3 i 6 – co je łączy, co je różni?

Zarówno kwasy omega 3, jak i omega 6 to nienasycone kwasy tłuszczowe, niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Oba rodzaje kwasów tłuszczowych uznawane są za niezbędne kwasy tłuszczowe – nie mamy możliwości syntetyzowania ich w organizmie, zatem musimy dostarczyć ich wraz z dietą. Omega 3 i omega 6 wykazują następujące właściwości prozdrowotne:

- wspomagają układ krążenia, normalizując poziom cholesterolu i trójglicerydów we krwi, ograniczając rozwój miażdżycy i nadciśnienia

- warunkują funkcjonowanie układu hormonalnego, w tym syntezę licznych hormonów

- wspomagają układ nerwowy – wchodzą w skład mózgu, warunkują doskonałe samopoczucie regulując syntezę serotoniny, minimalizują ryzyko rozwoju ADHD u dzieci, hamują procesy neurodegeneracyjne, wzmacniają wzrok

- wspomagają odporność, redukują zachorowalność na alergie czy choroby autoimmunologiczne, łagodzą stany zapalne

- wzmacniają skórę, włosy i paznokcie

- zapewniają prawidłowy rozwój płodu.

Należy jednak pamiętać o zachowaniu właściwych proporcji między kwasami omega 3 i 6 – nadmiar tych drugich bardziej szkodzi niż wspiera zdrowie. I dlatego warto sięgnąć po suplementy diety zawierające omega 3 (bez omega 6), co pomaga przywrócić właściwe proporcje kwasów tłuszczowych.

 

Czy umiesz rozpoznać deficyt kwasów omega 3?

Niemal każdy z nas może doświadczyć niedoboru kwasów omega 3. Przede wszystkim wynika to ze specyfiki naszej diety. Spożywamy zbyt mało ryb, które są podstawowym źródłem omega 3. Ponadto często decydujemy się na oleje rafinowane – tańsze i lepiej nadające się do obróbki termicznej; a więcej omega 3 zawierają oleje roślinne nierafinowane. Omega 3 znaleźć można także w chia, siemieniu lnianym, orzechach – które nie zawsze goszczą w codziennej diecie.

Niedobór omega 3 nie daje specyficznych objawów. Na co warto zwrócić szczególną uwagę? Zbyt niski poziom kwasów tłuszczowych omega 3 sprzyja osłabieniu odporności, rozwojowi nadciśnienia i miażdżycy, zaburzeniom pamięci i koncentracji. Skóra może stać się sucha i podrażniona, skłonna do alergii, a włosy i paznokcie – osłabione. W dłuższej perspektywie jesteśmy natomiast bardziej narażeni na rozwój wielu chorób cywilizacyjnych.

Suplement diety z omega 3 to świetne wsparcie zdrowia i urody, aby jednak suplementacja okazała się skuteczna, kluczowe znaczenie ma wybór suplementu diety najwyższej jakości. Takim wyborem jest suplement marki Cheers – te kwasy omega 3 pozyskiwane są z oczyszczonego, starannie wyselekcjonowanego oleju rybiego. Wysoka dawka najważniejszych kwasów omega 3 – DHA i EPA oraz całkowity brak syntetycznych dodatków sprzyjają doskonałej przyswajalności preparatu i jego wysokiej skuteczności.

Aby dowiedzieć się więcej o cennych tłuszczach omega 3 koniecznie odwiedź stronę https://cheers.com.pl/kwasy-tluszczowe-omega-3/, na której znajdziesz przykład bardzo dobrego suplementu diety, który pozwala na bezpieczne uzupełnianie niedoborów kwasów omega 3. Marka Cheers stawia na jakość suplementów bez kompromisów - wybierając najlepsze ryby, z których omega 3 pozyskiwane są metodą molekularną.

 

 

Komentarze (0)

Copyright by Daniel Feist & Bartek Kozar