Strona

2017-10-27

Pielęgnacja ciała

7 sposobów na zachowanie zdrowia strefy bikini

 

Strefa bikini to niesamowicie wrażliwy obszar ciała. Ma delikatną naturę, dlatego zdecydowanie należy się jej właściwa pielęgnacja. Rytuały zapewniające jej ochronę przed atakiem różnego rodzaju drobnoustrojów pozwalają utrzymać na co dzień komfort i uczucie świeżości. Poznaj kilka sprawdzonych sposobów, które pomogą Ci zadbać o jej zdrowie.

1. Sposób na właściwą higienę
 
Bardzo ważnym czynnikiem dla zdrowia całego organizmu jest prawidłowa higiena. W przypadku okolicy strefy bikini, która jest otwartą bramą do wnętrza organizmu i zawiera w sobie błony śluzowe odpowiednie dobranie żelu lub płynu jest szczególnie istotne. W przypadku higieny intymnej najlepiej stosować takie kosmetyki, które podtrzymują kwaśne pH błony śluzowej.
 
 
Aby właściwie zadbać o higienę intymną warto stosować preparaty z dodatkiem kwasu mlekowego oraz ziół, które mają właściwości antybakteryjne – np. kory dębu, rumianku, aloesu lub macierzanki. Pamiętaj o unikaniu płynów i żeli, które mają w składzie SLS (Sodium Lauryl Sulfate) lub pochodne formaldehydu. Niezbyt dobre mogą być również takie kosmetyki, które zawierają substancje zapachowe i różnego rodzaju barwniki – dla osób o wrażliwej skórze ze skłonnością do uczuleń mogą stać się one nawet zapalnikiem reakcji alergicznej. Podczas mycia okolic bikini należy pamiętać, że nasze narządy intymne w pewnym stopniu czyszczą się same. Pod żadnym pozorem nie powinno się stosować mydła i innych substancji wewnątrz pochwy.
 
2. Sposób na prawidłowe „oddychanie”
 
Zdarza Ci się zapomnieć, że Twoja skóra potrzebuje dostępu do powietrza? Dotyczy to również tej, która znajduje się w strefie bikini. Mimo tego, że oddychanie skórne u człowieka praktycznie nie występuje – brak dostępu powietrza może powodować odparzenia i różnego rodzaju inne nieprzyjemne dolegliwości.
 
 
Aby umożliwić prawidłowy dopływ powietrza przynajmniej raz na jakiś czas zamiast syntetycznej bielizny załóż bawełnianą, a podczas snu warto zrezygnować z majtek. Pamiętaj, że w tej okolicy często pojawia się wydzielina, która w złych warunkach może stać się miejscem hodowli zarazek. Gdy jest jej za dużo – warto stosować wkładki higieniczne.
 
3. Sposób na efektywną depilację
 
Włoski w strefie bikini zwykle rosną w dużym zagęszczeniu, a dodatkowo są zwykle grubsze i silniejsze od tych, które pojawiają się na innych obszarach ciała. Ich usuwanie w związku z tym jest trudniejsze – szczególnie, jeśli chcemy uniknąć podrażnień. W domowych warunkach trudno jednak uniknąć krostek, pojawiających się podczas odrastania np. po użyciu maszynki. Wrażliwość tego obszaru sprawia, że stosowanie kremów do depilacji w wielu przypadkach prowadzi do zaczerwienienia, a usuwanie włosków woskiem, pastą cukrową lub depilatorem jest bardzo bolesne.
 
 
 
Warto skorzystać w tym przypadku z depilacji laserowej szczególnie dlatego, że w przypadku usuwania włosków przy użyciu lasera – wszystkie wady rodzaju owłosienia części intymnych stają się atutem. Wiązka światła lasera wychwytuje bowiem ciemny kolor z cebulki włosa, a u wielu osób właśnie w strefie bikini włoski są najciemniejsze. Laser karbonalizuje mieszek włosowy w taki sposób, by w przyszłości nie mógł on wytwarzać nowych włosków. Najlepszego i najszybszego efektu można spodziewać się po depilacji laserem diodowym, np. LightSheer lub Vectus. 
 
4. Sposób na zachowanie dobrej kondycji
 
Zdrowie i witalność łączy się z utrzymaniem dobrej formy. Uprawianie sportu różnego rodzaju rozwija poszczególne partie mięśni. Niestety – choć niektóre dyscypliny pozwalają dość kompleksowo zadbać o stan organizmu, zwykle nie stymulują mięśni kegla, które pozwalają utrzymać w dobrym stanie całą aparaturę, która znajduje się pod miednicą. Ćwiczenia te zostały opracowane przez ginekologa Arnolda Kegla w celu rehabilitacji kobiet skarżących się na tzw. wysiłkowe nietrzymanie moczu. Dziś są polecane wszystkim, a w szczególności osobom, które prowadzą siedzący tryb życia.
 
 
 
Aby uniknąć ewentualnego zatracenia właściwości mięśni Kegla, które umożliwiają prawidłową motorykę układu moczowego i płciowego, wcale nie trzeba się spocić. Można je ćwiczyć na różne sposoby – nawet napinanie i rozluźnianie tych mięśni pozwala je stymulować, co prowadzi do utrzymania ich w dobrej kondycji. Zaleca się, aby napinać mięśnie w trakcie wdechu i rozluźniać podczas wydechu bez napinania w tym samym czasie mięśni brzucha ani ud. Warto robić serie minimum 10- 15 skurczów dziennie w taki sposób, że podczas wdechu napiąć mięśnie, policzyć do trzech i podczas wydechu rozluźnić je i w rozluźnieniu policzyć do sześciu, a następnie zrobić kolejny skurcz.
 
6. Sposób na ulgę w drobnych dolegliwościach
 
Strefa bikini – szczególnie w okolicy błony śluzowej – jest bardzo wrażliwa, dlatego raz na jakiś czas mogą zdarzać się w jej obszarze różnego rodzaju podrażnienia. Czasami dochodzi do infekcji, które wymagają konsultacji ginekologicznej, jednak zdarzają się też takie, z którymi można poradzić sobie samemu. Pamiętaj jednak, że nawet niewielki dyskomfort, jeśli występuje non stop przez dłuższy czas – warto zaczerpnąć porady specjalisty.
 
 
 
Aby poradzić sobie z otarciami, które w tej okolicy nawet jeśli są niewielkie, potrafią nieźle dać w kość, warto osuszyć ich okolice korzystając np. z pudru dla niemowląt. Pomocne są również chusteczki nawilżone kwasem mlekowym i innymi substancjami łagodzącymi. W przypadku niektórych dolegliwości – np. niedającego się zatrzymać parcia na mocz, ulgę przyniesie ciepła kąpiel lub tzw. nasiadówka. Jeśli nie masz możliwości zanurzenia ciała w ciepłej wodzie – pomóc może Ci ogrzanie okolic miednicy termoforem z ciepłą wodą.
 
7. Sposób na ochronę od środka
 
Organizm człowieka jest jak wyjątkowo skomplikowana maszyneria, w której każdy element ma wpływ na wszystkie pozostałe. Stąd wzięło się powiedzenie „w zdrowym ciele, zdrowy duch” – z którego wynika m.in. to, że pielęgnowanie zdrowia strefy bikini wymaga dbałości również o cały organizm. Ważna jest zatem zbilansowana dieta.
 
 
Aby zapewnić właściwą mikroflorę bakteryjną organizmu jedz regularnie jogurty naturalne – najlepiej typu greckiego. Pomagają one zwiększyć liczbę dobrych bakterii i uniknąć m.in. zakażeń grzybiczych, które mogą pojawić się m.in. gdy spożywamy zbyt wiele cukru. Dobry wpływ na zdrowie dróg rodnych i moczowych mają żurawiny – dlatego jeśli tylko masz możliwość, pij żurawinowe soki.
 

Komentarze (1)

Angie (2017-10-29 13:57:30)
depilacja
Według mnie higiena podczas depilacji jest tutaj naprawdę istotna. Ja przerzuciłam się na depilator ipl od Panasonica - jest idealny, bo dokładny i bezbolesny. Czyszczenie przed i po depilacji to oczywiscie obowiązek. ;) niezależnie od tego jakiej metody używamy.
Copyright by Daniel Feist & Bartek Kozar