Konkursy/

2017-10-12

Pielęgnacja ciała

5 kroków do zabójczo gładkich nóg

Która z nas nie chciałaby mieć nóg godnych gwiazd Hollywood? Takich zachwycająco smukłych, ze lśniącą, gładką skórą… Takich, które nigdy nie wywołają w nas zawstydzenia, przez odrastające zbyt szybko włoski, pojawiające się od czasu do czasu krostki lub zadrapania, niejednolity koloryt i nie dający się zamaskować celulitis. Jeśli i Tobie marzą się piękne nogi  – zastosuj naszych 5 kroków i postaw na regularną pielęgnację.

Krok 1 – Depilacja
 
Naturalne jest to, że na nogach pojawiają się włoski… i czy chcemy, czy nie – nogi bez depilacji po prostu gładkie nie będą. Można stosować różnego rodzaju pianki lub żele do golenia i regularnie korzystać z maszynki lub depilatora. Można zapewnić sobie trochę dłuższy okres bez włosków dzięki magii depilacji woskiem lub pastą cukrową. Wymaga to jednak od nas raz na trzy lub cztery tygodnie zapuszczenia około 0,5-centymetrowych włosków tak, żeby mogły one zostać złapane przez plaster z klejącą substancją. Można też trwale pozbyć się niechcianego owłosienia dzięki depilacji laserowej – wybór metody zależy od Ciebie – ale bez depilacji po prostu nie ma szans na gładkie nogi.
 
Krok 2 – Nawilżenie
 
 
Skóra na nogach, częściej niż w innych miejscach, miewa skłonności do przesuszania się, a sucha skóra potrafi szybko stać się szorstka i nieprzyjemna w dotyku. Dodatkowo – jeśli nie dbamy o nawilżenie narażamy skórę na ryzyko pojawienia się trwałej gęsiej skórki, która w dotyku może przypominać papier ścierny. Aby tego uniknąć warto raz lub dwa razy dziennie smarować nogi balsamem lub olejkiem, który zapewnia głębokie nawilżenie i gładką skórę. Jeśli już zaobserwowałaś u siebie oznaki zbytnio przesuszonej skóry – zastosuj maskę z płatków owsianych. Wystarczy zalać płatki gorącą wodą (można dodać też trochę miodu), poczekać aż trochę przestygną i przy pomocy folii spożywczej owinąć nogi na 10-15 minut masą z płatków owsianych. Już po pierwszym takim zabiegu uzyskasz efekt głębokiego nawilżenia, które bez dodatkowego nawilżenia utrzymuje się przez 3-5 dni. Maskę z płatków podczas usuwania z ciała można wetrzeć w skórę okrężnymi ruchami, dzięki czemu dodatkowo usuniemy z nóg martwy naskórek.
 
Krok 3 – Peeling
 
 
Nasza skóra traci gładkość nie tylko przez włoski, ale również przez zbierające się martwe komórki naskórka. Pojawiają się one dlatego, że nasza skóra wciąż żyje – a życie objawia się ciągłym wytwarzaniem nowych komórek. Martwy naskórek złuszcza się i częściowo usuwa się samoistnie – niestety pewna jego część gromadzi się na skórze. Aby zapewnić sobie gładką skórę warto 3-4 razy w tygodniu wspomagać usuwanie martwych komórek poprzez stosowanie peelingów. Na półkach w sklepach z kosmetykami z łatwością znajdziemy różnego rodzaju peelingi: grubo- i drobnoziarniste, enzymatyczne, kawitacyjne, peel-ofy itd. Jeśli chcemy samodzielnie wykonać mieszankę peelingującą – możemy to zrobić z wielu substancji, które znajdują się niemal w każdej kuchni. Można wymieszać kawę lub gruboziarnistą sól z odrobiną oliwy albo zastosować mieszankę ze zmielonych orzechów i jogurtu. Mieszankę do peelingu zawsze rozmasowujemy okrężnymi ruchami na całej skórze nóg. Takie spożywcze mieszanki zwykle pomagają dodatkowo nawilżyć nogi oraz rozbijają grudki tłuszczu powodujące celulitis, dzięki czemu skóra na nogach jest bardziej jędrna i lepiej ukrwiona. Dzięki poprawieniu peelingami kondycji skóry możemy uniknąć również żylaków i zmniejszyć skłonność do pojawiania się siniaków.
 
Krok  4 – Ćwiczenia
 
 
Piękne nogi wymagają ćwiczeń. Nie można z nimi jednak przesadzić, bo zbyt umięśnione uda i łydki nadają im nieco męskiego wyglądu. Ćwiczenia, które zapewnią Twoim nogom smukłość, a jednocześnie ujędrnią skórę, można wykonywać podczas codziennych czynności. Wystarczy od czasu do czasu stanąć na palcach, policzyć do dziesięciu, opuścić się na pięty, policzyć do trzech i znów wspiąć się na palce – pamiętając przy tym o spięciu pośladków. Seria 5-10 takich powtórzeń każdego dnia przybliży Cię do sukcesu. Warto też robić przysiady – choćby 10-15 każdego ranka i codziennie 20-30 minut pospacerować. Nawet niewielka dawka ruchu może przynieść spektakularne efekty – przekonaj się o tym sama – zacznij od dziś.
 
Krok 5 – Dieta
 
 
Dobrze jest zaczynać dzień od szklanki wody z wyciśniętym sokiem z połówki lub całej cytryny. Jeśli wyrobisz sobie taki nawyk, bardzo szybko zauważysz, poprawę kolorytu Twojej skóry. Dodatkowo pamiętaj, żeby pić przynajmniej 2 litry wody dziennie – już po kilku dniach odpowiedniego nawodnienia poczujesz się zdrowsza i będziesz miała więcej energii. Jeśli czujesz, że Twoje nogi są zbyt blade – codziennie zjedz 1-2 marchewki. Zawarty w nich karoten sprawi, że skóra Twoich nóg lekko ściemnieje. Pamiętaj jednak, że jeśli przesadzisz z marchewkami, skóra zacznie nabierać pomarańczowego odcienia.
 

Komentarze (0)

Copyright by Daniel Feist & Bartek Kozar