Strona

2017-07-26

Oczy

Jak poprawić wzrok?

Na poprawę wzroku dobrze wpływają warzywa i owoce z dużą zawartością witaminy A, C oraz E. W codziennej diecie nie powinno również zabraknąć produktów z luteiną oraz cynkiem, selenem i miedzią. Naturalnym sposobem na polepszenie widzenia są proste ćwiczenia, jak: kreślenie ósemek oczami czy czytanie odwróconego tekstu. 

Jak poprawić wzrok bez okularów?

Wady wzroku, takie jak astygmatyzm, krótkowzroczność czy dalekowzroczność może poprawić tylko noszenie okularów lub soczewek kontaktowych, np. marki Ultraflex. Istnieją jednak sposoby, aby polepszyć jakość wzroku naturalnymi sposobami. O oczy bowiem należy dbać każdego dnia. Wypracowanie w sobie pewnych nawyków pomoże utrzymać je dłużej w dobrym zdrowiu i kondycji. Pierwszym z nich jest zadbanie o odpowiednie oświetlenie pomieszczeń, np. w trakcie czytania, pracy na komputerze czy oglądania telewizji. Osoby, które pracują przez wiele godzin dziennie przed ekranem powinny robić regularne przerwy, przynajmniej co pół godziny, aby dać oczom odpocząć. Prawidłowa higiena wzroku to również zachowanie odpowiedniej odległości od monitora – powinna ona wynosić około 60 centymetrów. Profilaktyka układu wzrokowego to także regularne wizyty u okulisty.

Jak poprawić wzrok – ćwiczenia

O wzrok można dbać, tak jak o ciało, wykonując określone ćwiczenia. W trakcie pracy przy komputerze gałki oczne rozluźni kreślenie ósemek oczami. Innym ćwiczeniem na poprawę wzroku to patrzenie się na oddalający i przybliżający się punkt, a także skupianie się raz na przedmiocie z bliskiej odległości, a raz na punkcie z oddali. W wolnym czasie można również czytać książkę lub gazetę przewróconą do góry nogami oraz tekst napisany różnej wielkości czcionką.

Co jeść, aby poprawić wzrok?

Witaminy na wzrok, które pozytywnie wpływają na jakość widzenia to np. witamina A, C oraz E. Na oczy dobre oddziaływanie ma luteina, czyli naturalny barwnik znajdujący się np. w warzywach, takich jak: szpinak, pietruszka, groszek, włoska kapusta czy jarmuż. Jest ona szczególnie polecana na zmęczone oczy. Źródłem witaminy A jest: marchew, pomidor, brokuł i papryka. W codziennej diecie polepszającej wzrok powinny znaleźć się także oleje roślinne, orzechy włoskie i migdały (zawierające witaminę E) oraz cytrusy, owoce dzikiej róży czy kiwi (źródło witaminy C). Mikroelementy służące poprawie jakości widzenia to przede wszystkim: miedź, cynk, selen oraz mangan, które zawarte są np. w owocach morza, jajach i pełnoziarnistym pieczywie.

 

Komentarze (0)

Copyright by Daniel Feist & Bartek Kozar