Konkursy/

2016-12-24

FITNESS

Fitness w Święta?

Fitness medyczny to nowatorskie połączenie współpracy trenera i lekarza. Inicjatorki fitnessu medycznego w Polsce przykładają wiele uwagi do współpracy ze swoimi pacjentami. Każdego dnia informują ich jak ćwiczyć, co jeść by przy pomocy aktywności fizycznej leczyć choroby przewlekłe takie jak: cukrzyca, otyłość, nadciśnienie, niewydolność serca czy nowotwory. Jak połączyć fitness medyczny z nadchodzącymi Świętami i suto zastawionym stołem?

Małgorzata Perl Anna Plucik - Mrożek 

Fitness medyczny

 
Anna Plucik-Mrożek i Małgorzata Perl to dream team polskiego fitnessu medycznego. Ucząc się od najlepszych specjalistów w USA w tej chwili wdrażają projekt w Polsce. Dzięki swojej wiedzy i zainteresowaniom leczą pacjentów z chorobami przewlekłym za pomocą odpowiednio dobranej aktywności fizycznej. Wszystko idzie w najlepszym porządku, ale na horyzoncie pojawiają się Święta, które pochłaniają nas przygotowaniami i rozleniwiają. Jakie cudowne recepty na zdrowe Święta mają koordynatorki fitnessu medycznego?
 
Święta to czas, kiedy przygotowujemy 12 potraw i zajadamy się nimi do woli. Wigilijne wariacje potraw znajdą bezglutenowcy, wegetarianie, weganie, diabetycy i inni. Ciężko walczyć z tradycją świąteczną, choć dietetycy podkreślają, że tradycyjne potrawy są bardzo kaloryczne, tłuste i ciężkie. Przypomnijmy, że poza tradycyjnym karpiem smażonym na oleju na stole pojawią się jeszcze śledzie pod wieloma postaciami, zupa grzybowa lub rybna, pierogi, barszcz z uszkami, pączki i wiele innych dobroci. Jak więc tu ich nie spróbować?
 
W trakcie Świąt jemy potrawy uświęcone wielowiekową tradycją i niej jest to czas na zastanawianie się, czy są niskokaloryczne czy przyspieszają przemianę materii. Najważniejszy jest umiar, jedzenie bez pośpiechu i odrobina ruchu po jedzeniu - wyjaśnia z uśmiechem lek. med. Anna Plucik-Mrożek, internistka oraz oraz prezes Fundacji “Zaskoczeni wiekiem”.
 
Małgorzata Perl, trenerka i instruktorka fitness  oraz wiceprezes Fundacji “Zaskoczeni wiekiem” przyznaje, że w czasie Świąt zamienia się w matkę, żonę i spędza czas z rodziną, chociaż oczywiście uzależnienie od sportu nie daje jej siedzieć i jeść. 
 
Wspólny spacer z rodziną jest bardzo dobrą alternatywą dla regularnych treningów. Poza tym mięśnie muszą również czasami się zregenerować jakąś mniej intensywną formą ruchu - tłumaczy Małgorzata Perl. 
 
Warto po kolacji wigilijnej zmotywować rodzinę do wyjścia z domu. Świeże powietrze, spokojny spacer czy szybszy marsz będą doskonałym wyjściem zarówno dla młodszych, jak i starszych.  Pozytywnie wpłyną też na sen.
 
Nie siedźmy tylko za stołem. Święta można fajnie i aktywnie spędzać z całą rodziną. Jeśli mówimy o aktywności fizycznej, to nie trzeba biec do klubu fitness w Święta, ale poćwiczyć z najbliższymi. Jest wiele ciekawych ćwiczeń, które możemy wykonywać z dziećmi. Pamiętajmy, że sport przez zabawę i z uśmiechem przynosi podwójne korzyści - zachęca Małgorzata Perl.
 
Jak widać Święta można spędzić bez katorżniczych treningów, bez przesadnego objadania się i nudnego siedzenia za stołem, ale wykorzystać je do umiarkowanej, rodzinnej aktywności fizycznej. Warto to zrobić choćby po to, by po Świętach nie przeżyć załamania po wejściu na wagę, co może doprowadzić do chęci szybkiego zrzucenia zbędnych kilogramów podczas wyczerpujących treningów. Jak to wszyscy powtarzają - umiar jest najlepszym wyjściem z wielu sytuacji - pamiętajmy o tym nakładając sobie na talerz kolejnego pierożka.
 
 
Perla fundacja
 
 
Perla fundacja

 

Komentarze (0)

Copyright by Daniel Feist & Bartek Kozar