Strona

2016-05-28

MOTOKOBIETA

Rosyjskie wyzwanie off-road'owej załogi TVN Turbo

Dagmara Kowalczyk i Roman Popławski wystartują w rosyjskim "Ładoga Trophy". Wodno - błotna przeprawa wokół największego jeziora w Europie to kolejny, zaliczany do najtrudniejszych na świecie rajd w kalendarzu damsko-męskiej załogi. 

Ładoga Trophy

Dagmara Kowalczyk - kierowca: Ponad 240 maszyn, samochodów, quadów, motocykli i ... amfibii wystartuje 28 maja z Sankt Petersburga. Rosyjskie, litewskie, estońskie, fińskie i polskie załogi będą miały do pokonania 9 dniowy, 1200 kilometrowy rajd, z odcinkami specjalnymi liczącymi 200 km. Przez wiele lat słuchałam opowieści o Ładodze z wypiekami na twarzy. O niesamowitych, niespotykanych nigdzie indziej terenach, o słynnych "pływających łąkach" czyli połaciach traw, roślin i drzew, rosnących na kilkunastocentymetrowej warstwie ziemi. Pod niewinnie wyglądającą łąką, znajduje się głęboka woda. Przerwanie gęstego, zielonego kożucha grozi zatopieniem samochodu. I niejedno auto na zawsze zostało już na Ładodze. Wiele słyszałam też o przyjaznej atmosferze na campach, niesamowitych konstrukcjach budowanych specjalnie na ten rajd, ale też o bardzo ciężkich odcinkach specjalnych, które czekają załogi startujące w najtrudniejszych klasach. 
 
Roman Popławski – pilot: "Ładoga Trophy'" wymaga specjalnego "dozbrojenia" samochodu w odpowiednie, przystosowane do jazdy po moczarach opony. Dlatego nasze agresywne Simexy, zamieniliśmy na Boggery Super Swamper. Niezbędnym wyposażeniem są tu również kotwica, metalowe trapy, nieskończone ilości lin oraz wytrzymała wyciągarka. Stąd zamontowanie w naszym rajdowym Jeepie, dwusilnikowej, zmodyfikowanej, elektrycznej wyciągarki Dragon Winch. Na Ładoga Trophy "rajdowe miasteczko" przez dziewięć dni przemieszcza się wokół jeziora, stąd niezbędny jest odpowiedni serwis i samochód serwisowy. Na naszym poprzednim, zagranicznym rajdzie Rainforest Challenge w Malezji, okazało się że do naszego auta zbudowanego na bazie Nissana Patrola nigdzie nie można dostać zapasowych części, tym razem jesteśmy przygotowani praktycznie na wszystko. Co prawda nie chcemy, żeby sprawdziło się prawo Murph'ego - "Im więcej masz, tym więcej ci się zepsuje", dlatego rozpatrujemy porzucenie paru rzeczy po drodze.
 
Rajd "Ładoga Trophy" zakończy się 5 czerwca. Sponsorami i Partnerami teamu są: Auto Partner, Elpigaz, Dragon Winch, Lellek Group, Garmin i TVN Turbo. 
 
 
 
Ładoga Trophy
 

Komentarze (0)

Copyright by Daniel Feist & Bartek Kozar