2013-05-06

Torby

Kobieta upakowana

Przepastna torba czy ozdobna kopertówka? Torebka, którą nosisz, zdradza jaki masz charakter.

 












Kobiety praktyczne lubią mieć przy sobie kawałek świata – nigdy nie wiadomo, kiedy przyda się np. plaster, ładowarka do telefonu, zapasowa para rajstop czy kolorowy zakreślacz. Przepastne torebki mieszczą wiele i sporo ważą – ale to właśnie w nich kryją się przedmioty, które niejednej kobiecie uratowały życie… albo choćby randkę. Trendsetterki z kolei kupują wielkie torby tylko wtedy, gdy są one modne. Kiedy sezon promuje drobne kopertówki, modne kobiety są w stanie zminimalizować swój codzienny bagaż do telefonu komórkowego, błyszczyka i portfela. Małe torebki wybierają częściej kobiety dynamiczne i praktyczne. Są one bowiem w stanie ocenić, co będzie im naprawdę potrzebne i tylko te rzeczy nosić przy sobie. Duża torba może być jednak związana nie tyle z charakterem, co z zajęciami, które wykonuje kobieta. Typ najbardziej pojemnej torby wybierają bowiem najczęściej młode matki oraz bizneswoman. Te pierwsze w torebce muszą często zmieścić np. butelkę i zapasowe ciuszki dla dziecka, drugie natomiast lubią mieć torbę, która mieści teczkę na dokumenty formatu A4. Joanna Klimas, jedna z najbardziej znanych polskich projektantek mody, twórczyni polskiego minimalizmu, jurorka konkursu Mazda Design 2013 podkreśla, że torba to złożony element stylistyczny. Może ona zarówno dopełniać strój, jak i stać się wartością samą w sobie – elementem obrazującym naszą osobowość. Podczas tworzenia linii toreb przekonałam się, że połączenie elegancji, funkcjonalności i jakości nie jest łatwą sztuką – mówi projektantka.

Męskim okiem na torebkę
Według męskich przekonań damska torebka jest jak czarna dziura. Trudno wydobyć z niej to, co raz w nią wpadło. Jednak większość mężczyzn ma do spakowania w codziennym rytuale jedynie portfel, klucze i komórkę. Nic więc dziwnego, że nie rozumieją oni kobiecych potrzeb. Mimo to również męska część ludzkości sięga po torby. Biznesowe nesesery z grawerowanymi zdobieniami mogą oprócz funkcji praktycznej spełniać się jako symbol statusu społecznego. Sportowa torba to element stylu mężczyzn regularnie uprawiających sporty. Natomiast plecak w miejskim krajobrazie można zobaczyć najczęściej na ramionach programistów i specjalistów IT. Popularne „nerki” to z kolei praktyczne rozwiązanie dla mężczyzn wyznających swobodę stylu i ceniących bezpieczeństwo.   

Torba marzeń
Jeśli wciąż szukasz wymarzonej torebki, a projektanci i sieci sklepów rozmijają się z Twoimi potrzebami, czas wziąć sprawy we własne ręce. Możesz sama zaprojektować torbę marzeń i zgłosić ją do konkursu Mazda Design 2013. Masz czas do 10 maja, ale warto się pospieszyć, bo zwycięski projekt jest wart 15 000zł, a jego prototyp zostanie pokazany podczas Wawa Design Festiwal. Dodatkowo możesz się wykazać przed profesjonalnym Jury – prace oceniać będzie m.in. Ikuo Maeda, główny projektant Mazdy, Joanna Klimas i Janusz Kaniewski. A może wolisz zaprojektować torbę dla swojego mężczyzny? Tworząc dla płci przeciwnej masz szansę na dodatkową nagrodę. Jak twierdzi Janusz Kaniewski, przewodniczący Jury: dzięki tej rywalizacji chcemy zobaczyć jak kobiety i mężczyźni postrzegają swoje wzajemne potrzeby. Czy mężczyźni znajdą sposób na uporządkowanie przepastnych damskich torebek? W jakiej torbie kobiety zamkną mężczyznę? Liczę, że inspirujące odpowiedzi na te pytania przyniosą projekty nadesłane w tegorocznej edycji konkursu.

 





Joanna Klimas - projektantka mody, jurorka w konkursie Mazda Desing

Komentarze (0)

Copyright by Daniel Feist & Bartek Kozar