Konkursy/

2013-04-17

Sałatki i surówki

Bądź fit na wiosnę

Po zimowym zastoju musisz wziąć się za siebie i poprawić swoją kondycję. Aby zadbać o zdrowie, nie powinieneś się jednak głodzić i rezygnować z ulubionych potraw i produktów spożywczych. Zamiast tłustych wyrobów, wybieraj te lekkostrawne i wartościowe zarazem, zadbaj o kulturę jedzenia. Radzimy jak bez wysiłku i efektu jojo wrócić do formy, na zawsze!








Zdrowe i lekkostrawne produkty podstawą diety

Odpowiednia dieta ma kluczowy wpływ na nasze zdrowie i formę fizyczną. Aby przyniosła efekty należy uzupełnić niedobór witamin oraz wartości odżywczych w organizmie po okresie zimowym i przygotować się do nadchodzącego sezonu wiosennego. W tym celu wystarczy między innymi jeść regularnie owoce i warzywa, które ułatwiają trawienie, odkwaszają i oczyszczają organizm. A także zadbać o swoje nawyki żywieniowe i wybierać produkty o niższej zawartości tłuszczu.
Zdrowa dieta opiera się przede wszystkim na odpowiednim selekcjonowaniu produktów. Zamiast tłustych mięs niewiadomego pochodzenia, czy obfitych posiłków dwudaniowych wybierajmy chude wędliny, będące bogatym źródłem białka - mówi Małgorzata Wódkiewicz z Zakładów Mięsnych Pekpol Ostrołęka. – Bogactwo wartości dostarczą wyroby takie jak np. Szynka dębowa ZM Pekpol i groszek z papryką podane w oryginalnej formie. Wspomniana wędlina posiada bardzo mało tłuszczu i cholesterolu, a dużo pełnowartościowego białka. Zawiera również witaminy, zwłaszcza te z grupy B, czyli B1 i B2, które poprawiają przemianę materii i wspomagają układ nerwowy. Papryka i groszek zaś, są bogatymi źródłami witamin A, C i E  – uzupełnia Małgorzata Wódkiewicz.
  
Jak wspomagać zdrową dietę?

Aby zadbać o formę warto nie tylko odpowiednio selekcjonować produkty, czy jadać lekkostrawne posiłki, ale też zadbać o odpowiednią kulturę jedzenia i ruch. Jedzmy więc regularnie 5 posiłków dziennie nigdy nie nasycając się do pełna. Codziennie pijmy przynajmniej 3 litry płynów, najlepiej niegazowanej wody mineralnej. Dzięki temu przyspieszymy wydalanie toksyn i szkodliwych produktów przemiany materii z organizmu. Unikajmy dojadania i sięgania po zbyt duże ilości słodyczy. Bądźmy także aktywni - jest to tym bardziej istotne, jeżeli przez większą część dnia siedzimy, np. podczas pracy. Dzięki aktywnemu wypoczynkowi spalimy tkankę tłuszczową, a zyskamy dobre samopoczucie.

Przepis na sałatkę z „Szynką dębową” ZM Pekpol autorstwa Roberta Muzyczki, Szefa kuchni Dworu Korona Karkonoszy:


Składniki:

- Szynka dębowa ZM Pekpol (250g)
- groszek konserwowy (1 puszka)
- papryka świeża czerwona (1 sztuka)
- jajka ugotowane na twardo (3 szt.)
- ser żółty (150g)
- sos wiosenny

Sos wiosenny

Składniki:
- sok z jednej cytryny
- olej (50ml)
- natka pietruszki, koperek, szczypiorek (1 garść)
- sól, cukier, pieprz ziołowy do smaku.
Wykonanie: Posiekane zioła i wszystkie składniki dokładnie wymieszać.

Wykonanie sałatki:

Szynkę, paprykę, jajka i ser żółty pokroić w drobną kostkę. Dodać groszek konserwowy i sos wiosenny - całość dokładnie wymieszać. Gotową sałatkę można wyłożyć do listków cykorii, radicio lub innej sałaty. Gotowe, smacznego!
 

Komentarze (2)

paulina2157 (2013-06-11 18:22:58)
spróbowałam
 Bardzo fainy przepis polecam. Chociaż muszę się przyznać że nie lubie groszku konserwowego dodałam do tej sałatki mrożonego który ugotowałam. Sałatka wyszła pyszna. 
sylvana (2013-04-18 09:29:16)
Mam zamiar...
 super że przypominacie ;))
Copyright by Daniel Feist & Bartek Kozar