Konkursy/

2012-07-03

TECHNOLOGIA

Nowatorskie rozwiązania marki Heineken podczas Opener Festival 2012

Otwierając nową dekadę współpracy z festiwalem Open’er, marka Heineken wprowadza nowatorskie rozwiązania w zakresie nowych technologii. Dzięki temu umożliwia przeżywanie emocji związanych z imprezą jeszcze przed jej rozpoczęciem. W trakcie festiwalu zapewnia wiele dodatkowych atrakcji również w świecie realnym, a także kontynuuje programy edukujące uczestników w zakresie ekologii oraz odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.



Marka Heineken chce inspirować swoich konsumentów poprzez wprowadzanie nowatorskich i światowych rozwiązań. Dzięki temu podczas Open’er Festival 2012 implementuje działania oparte na wykorzystaniu aplikacji, które umożliwiają dialog z uczestnikami oraz wyrażanie przez nich emocji. Także poza sferą wirtualną, Heineken przygotował w tym roku nowe elementy mające na celu podniesienie komfortu uczestnictwa w festiwalu, takie jak Heineken Lounge. Marka kontynuuje także działania pro ekologiczne oraz związane z odpowiedzialną konsumpcją alkoholu, bez których obecnie trudno wyobrazić sobie Open’era.
 
Openerowcy
Zacznijmy od wyjątkowej na skalę Polski aplikacji Openerowcy. Została stworzona przez markę Heineken po to, żeby każdy fan festiwalu mógł poczuć się wyjątkowo i miał okazję zamanifestowania swoich wrażeń i opinii związanych z Open’erem. W trakcie kilku tygodni poprzedzających festiwal jego fani mogli stworzyć swoje osobiste billboardy. Wystarczyło poprzez fan page Heinekena przesłać zdjęcie oraz wpisać tekst lub skorzystać z gotowych propozycji. Manifest pojawił się na wybranym przez daną osobę ekranie w jednym z ośmiu miast Polski: Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Katowicach, Krakowie, Gdańsku, Szczecinie, Poznaniu. W ten sposób mogliśmy poczuć niezwykły klimat festiwalu jeszcze przed jego rozpoczęciem i włączyć we wspólne odliczanie dni do Open’era także swoich przyjaciół.
 
Muzyczna Loteria Heinekena
Poprzedzające festiwal emocje rozgorzały również dzięki możliwości wygrania ponad 160 karnetów na tegorocznego Open’era. Marka Heineken chciała w tym roku dać wszystkim chętnym możliwość na dołączenie do grona festiwalowiczów i tworzenie historii początku nowej dekady. Dlatego stworzona została wyjątkowa aplikacja na iPhony i smartfony, dzięki której fani mogli wygrać codziennie dwa bilety na Festiwal. Szczęśliwcy prawdopodobnie są już w Gdyni i czekają na pierwsze wystąpienia swoich idoli. Wszyscy, którzy wzięli udział w Muzycznej Loterii Heinekena mogli również otrzymać bony o wartości 50 zł do sklepów sieci Empik. Prosty i wygodny mechanizm pozwolił każdemu na dołączenia do grupy Openerowców.
 
Heineken Lounge
Niewątpliwie jednym z ważniejszych (oczywiście poza artystami) wydarzeń tegorocznego Open’era jest stworzenie specjalnej strefy komfortu dla festiwalowiczów – Heineken Lounge. Marka Heineken zadbała w ten sposób o wrażenia estetyczne oraz komfort uczestników festiwalu, którzy od 10 lat bawią się przez kilka dni niezależnie od warunków atmosferycznych. Zaprojektowana przestrzeń zwróci uwagę śmiałym designem i nowoczesną architekturą. Trzy piętra niesamowitej konstrukcji dadzą nie tylko dach nad głową w przypadku niepogody, ale także doskonały widok na scenę główną. Warto spojrzeć z tej wysokości na teren festiwalu – robi to niesamowite wrażenie i obrazuje ogrom przedsięwzięcia.
 
Human Equalizer
Heineken przygotował coś specjalnego z myślą o tych, którzy żywiołowo reagują podczas koncertów i w tańcu dają upust swoim emocjom, a dodatkowo marzą o wystąpieniu w reklamie i podzieleniu się tym ze wszystkimi znajomymi na Facebooku,. Human Equalizer w specjalnym studiu, które znajduje się na terenie festiwalu, nagra każdego tańczącego i przeniesie go do reklamy Heinekena, po czym prześle gotowy film bohaterowi z możliwością umieszczenia na swoim profilu na Facebooku.
 
Ekologia
Warto pamiętać o tym, że podczas festiwalu marka Heineken wspólnie z organizatorami konsekwentnie promuje proekologiczne postawy. W 2010 roku Open’er Festival dostał nagrodę Green’n’Clean Award, która wyróżnia wyłącznie festiwale przyjazne środowisku. Ta inicjatywa obejmuje właściwą kontrolę nad transportem, produkcją, energią i zasilaniem, cateringiem i innymi ważnymi elementami życia festiwalowego. W tym samym roku Heineken, wyznaczył swoje plany i zobowiązania na całą dekadę, gdzie w ramach programu „Brewing a Better Future” deklaruje polepszanie swojego wpływu na środowisko. Wszystkim dobrze znane są już nasze punkty eko, w których na terenie festiwalu uczestnicy selekcjonowali papier oraz plastik do recyklingu, panele słoneczne na polu namiotowym, dzięki którym festiwalowicze mogli doładować telefony komórkowe, zielone autobusy dowożące uczestników na teren lotniska na Babich Dołach oraz pomocne ekipy wolontariuszy.
 
Odpowiedzialność
Hasło „Ciesz się Heinekenem – bądź odpowiedzialny” jest obecne na Open’erze od 2007 roku. Ma ona przypominać o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu i wskazywać możliwości cieszenia się Open’erem dzięki dobremu samopoczuciu. Działania marki Heineken pomagające w spędzeniu festiwalowego czasu w sposób zgodny z filozofią sponsora tak zrosły się z Open’erem, że obecnie prawie ich nie zauważamy, traktując jako element stały imprezy, co nas niezmiernie cieszy. Przypomnijmy, że osobom, które przyjeżdżają na teren festiwalu samochodami, że zabronione jest ich prowadzenie po spożyciu alkoholu. Uczestnicy festiwalu mają do dyspozycji specjalnie przygotowane parkingi i autobusy, którymi mogą wrócić do domu. W ramach akcji pod parasolem programu Enjoy Heineken Responsibly równie ważne jest przypominanie sprzedawcom, o zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim.
 
Nowa dekada
Kolejną dziesięciolatkę współpracy z Open’erem marka Heineken rozpoczyna od wielu nowych elementów, zarówno w zakresie działań opartych na nowych technologiach, jak i dotyczących festiwalowej przestrzeni. Innowacyjne rozwiązania świadczą o tym, że sponsor legendarnego Open’era nie zamierza spoczywać na laurach, lecz - zgodnie ze strategią marki – chce wciąż zaskakiwać swoich konsumentów, oferując im możliwość wielu doznań i nowych emocji.- mówi Anetta Gołda.
 

Komentarze (0)

Copyright by Daniel Feist & Bartek Kozar